O nas


Nazywam się Marta Budzyńska jestem kynoterapeutą, pedagogiem specjalnym, terapeutą zajęciowym/pedagogicznym. Tytuł kynoterapeuty i wiedzę z zakresu dogoterapii zdobyłam uczęszczając na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie. Studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności resocjalizacja ukończyłam na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Poszerzając swoją wiedzę z zakresu terapii zdobyłam kończąc studia podyplomowe z diagnozy i terapii pedagogicznej na Wyższej Szkole pedagogicznej w Warszawie wydz. zam. w Lublinie. Cały czas podnoszę swoją wiedzę i kwalifikacje uczęszczając na różnego rodzaju kursy i szkolenia dzięki którym jeszcze efektywniej mogę prowadzić dogoterapię.

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam pracując w przedszkolu oraz jako pedagog w Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Działania resocjalizacyjne prowadziłam jako kurator społeczny dla dorosłych.

Bardzo duże doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi i z zaburzeniami psychicznymi zdobyłam pracując jako terapeuta zajęciowy w warsztatach terapii zajęciowej. W trakcie studiów podyplomowym byłam wolontariuszką w Fundacji Canituus, gdzie pomagałam i prowadziłam zajęcia dogoterapeutyczne. W obecnej chwili współpracuję z różnymi instytucjami, gdzie prowadzę zajęcia z dogoterapii z dziećmi z różnymi zaburzeniami.

Dzięki zdobytej praktyce jeszcze lepiej rozumiem świat i potrzeby osób niepełnosprawnych, upośledzonych umysłowo, z zaburzeniami psychicznymi ale również osób i dzieci zdrowych.

Moim niezastąpionym pomocnikiem w dogoterapii jest Atos Pelidor – pies rasy Golden Retriever. Atos to pies uwielbiający pracę z dziećmi i kontakt z drugim człowiekiem. Jest zawsze uśmiechnięty i z machającym ogonem idzie na zajęcia. Od małego szczeniaka miał kontakt z różnymi osobami, również niepełnosprawnymi. Jest otwarty na wszystkich i wszystkich uwielbia tak samo. Dzięki zawsze pogodnemu nastawieniu pomaga w przełamywaniu lęków i uśmiechaniu się.

Dzięki zajęciom z dogoterapii można zaobserwować jak wiele radości daje dzieciom kontakt, zabawa z psem, jak sama jego obecność motywuje je do wykonywania działań oraz pomaga otworzyć się na świat.